zaterdag 9 maart 2013

RECEPT: CHURROS

Meer dan tien jaar geleden had ik voor het eerst Churros gegeten toen ik op vakantie was met mijn ouders in Spanje....ik bedenk me net dat dat de laatste keer was dat ik met mijn ouders op vakantie ging.
In eerste instantie had ik mijn bedenkingen, maar mijn moeder zei dat ik het heel lekker zou vinden toen ze een puntzak Churros bestelde en ik moet toegeven dat dat zoooooo waar was!!


Sinds een aantal jaren staat er bij ons in het dorp tijdens Pulledag (jaarlijkse braderie in de zomer) een kraam die ook Churros verkoopt. Toen ik dat ontdekt had, was ik helemaal happy...want het was inmiddels al een tijdje geleden dat ik die heerlijke deegstengels had gegeten.
Op internet ben ik gaan zoeken naar een recept, natuurlijk wilde ik ze zelf maken. Ik heb wat recepten samengevoegd en het uiteindelijke recept wil ik graag delen met jullie....tja, zo ben ik ;)


S H O P P I N G L I S T

voor de deeg                                             voor de choco dip
250 gr bloem (gezeefd)                               100 gr pure chocolade

300 ml water                                              100 ml slagroom

100 gr boter                                               2 eetlepels schenkstroop

50 gr rietsuiker

mespuntje zout

4 eieren

zonnebloemolie om in te frituren

poedersuiker om te garneren


B E R E I D I N G

  • Verhit het water in een pan.
  • Voeg hier de suiker, boter en een mespuntje zou aan toe.
  • Als de boter is gesmolten, voeg de gezeefde bloem toe en blijf roeren totdat het deeg van de pan loslaat en een bal vormt.
  • Neem de pan van het vuur en voeg de eieren één voor één toe, goed roeren tot er een gladde deeg ontstaat en laat het iets afkoelen.
  • Verhit in een ruime pan de zonnebloemolie tot 180 graden.
  • Schep het deeg (niet alles in tegelijk) en spuit reepjes deeg van ongeveer 10 cm  op een stuk bakpapier.
  • Laat ze per stuk in de hete olie glijden, maximaal 5 stuks en bak ze in ongeveer 5 minuten goudbruin.
  • Als ze goudbruin zijn, neem ze dan met behulp van een schuimspaan uit de olie en laat ze uitlekken op keukenpapier.
  • Als ze nog warm zijn bestuif je ze met poedersuiker.
  • Voor de choco dip smelt je de chocolade in een pan en voeg hier de slagroom en schenkstroop aan toe.
  • Dit blijven roeren totdat het een mooie glans krijgt.
  • De choco dip iets laten afkoelen en dan kan je de Churros er in dippen....enjoy!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo