woensdag 24 april 2013

RECEPT: 6 GROENTE COUSCOUS

Vorige week kwam ik dit recept tegen, het zag er heel smaakvol uit en daarom besloot ik het zelf te gaan proberen. Het originele recept is met zeven groenten, maar ik heb de radijsjes weggelaten, aangezien ik dat niet lust.

Ik was al een tijdje op zoek naar een recept met couscous en het leuke van dit recept is, dat er zes groenten in zitten....lekker gezond dus!!
Ook is het vegetarisch, ik hou ontzettend van een stukje vlees...maar af en toe vegetarisch vind ik ook heerlijk.

S H O P P I N G L I S T
voor 4 personen

voor de groenten                       voor de couscous
1 courgette                                  300gr couscous

half bosje bospeen                       1 bosje koriander

1 koolrabi                                    1tl kaneelpoeder

2 (rode) uien                                1tl gemberpoeder

1 bosje groene asperges

2 liter water

2 groentebouillonblokjes

80gr boter

250gr kastanjechampignons


B E R E I D I N G

  • Verwarm de oven op 100 graden
  • Halveer de courgette in de lengte en snijd in halve (niet te dunne) plakken.
  • Schil de bospeen en snijd dit in plakjes.
  • Schil de koolrabi en snijd het in blokjes.
  • Pel de uien en snijd het in ringen.
  • Snijd de houterige onderkant van de asperges eraf.
  • Breng het water samen met de bouillonblokjes aan de kook.
  • voeg eerst de bospenen toe en dan de koolrabi, asperges, uien en courgettes toe en kook dit ongeveer 3 minuten.
  • Schep de groente vanuit de bouillon in een ovenschaal, houdt de bouillon apart). Schuif de ovenschaal in de oven om de groenten warm te houden.
  • Snijd de koriander fijn.
  • Strooi de couscous in een kom, voeg de koriander, kaneelpoeder en 1 theelepel gemberpoeder toe.
  • Schenk de bouillon erbij tot de couscous net onder staat.
  • Dek de kom af en laat de couscous circa 5 minuten wellen.
  • Na 5 minuten roer je de couscous los met een vork.
  • Verhit de boter in een pan en stoof de champignons en 1 theelepel gemberpoeder circa 2 minuten samen met 1 soeplepel van de bouillon in circa 5 minuten gaar, met de deksel op de pan.
S E R V E R E N

Schep de couscous op vier borden en verdeel de groente en de champignons erover. Je kan eventueel de vocht van de champignons gebruiken als jus.

Eet smakelijk!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo